Aku Paling Benci Dengan Orang Yang Tak Faham Bahasa!!

| Sabtu, 31 Disember 2011
Siot tul arhhhh.
pantang aku kalau orang tak dengar cakap..
EeeeeeeeeeeeeeeeEEEEEEEEEEE!!!

sape?
ni adik jantan aku ni..
sibuk nak camping 2 hari kat tepi pantai..
kan tengah musim tengkujuh,...
yang nak bercamping bagai tu kenapa??!!!

semalam dah janji x nak pi..
hari ni tup... tup.. tengok kat fb..
" jadikan ini camp terbaek 2011"
hamboieeee!!!!
nak tifu tapi x pandai..
call x angkat plak...

ni ade karang yang mak tiri mengamuk..
nak wat keje kat opis pun x senang...

suh en Dewa pi tolong nasihat...
tapiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
u know what????????
En Dewa ikut sekali pi camp...
dia kata ape?

" x per.. saya pi ikut.. senang skit nak jaga dia orang"
tersengih2 muka dia..

weiii!!!
aq suh halang dia pi lah..
bukan suh jaga ( bersamaan enjoy sekali kan????)

ermmm..
kalau ikut geram aku...
tgk nanti...
aku pun ikut sekali ....
nak tengok bosan tak adik aku tu tengok aku pacak khemah tepi khemah dia...
hahahahahhaha!!!!
jangan cabar ur sis eaaa...




**** mood tengah sakit haty tahap maksima... ermmm kena pi terapi minda ni...
kekekekek ( alasannnnn)

Dia Datang Dan Pergi Bagai Mimpi

| Jumaat, 30 Disember 2011
Semuanya berlalu bagai mimpi..
mimpi indah yang panjang...
mimpi yang membuat kita menaruh impian..
mimpi yang membuat kita terlena seketika dalam cahaya putihnya..

tetapi bila terjaga..
mimpi itu seakan membunuhnya..
mimpi itu seakan racun yang merosak jiwanya...

:)
berhenti berharap pada yang namanya Chienta..
berhenti berharap pada yang namanya bahagia..
namun bersyukurlah pada yang Esa..
kerana meminjamkan kebahagiaan itu walau untuk seketika..

Dia hadir bagaikan mimpi indah..
dan dia pergi bagaikan mimpi ngeri..
namun itulah yang dikatakan realiti...
bukan mudah mencari cinta sejati..
bukan mudah mencari insan yang mampu menyintai setulus hati..

Pedih dan luka ini mungkin tak kan mudah hilang seperti mana ia mudh datang...
sekali mencintai dan menyayangi selamanya ianya kan lekat di hati..
semoga Allah sentiasa memberkati..

Buat dia yang hadir bagai mimpi..
terima kasih kerana membahagiakan aku walau untuk seketika..
redha dan rela dengan ketentuannya..
bukan pertama kali terluka..
cuma peritnya agak berlainan terasa..

Dia datang dan pergi bagaikan mimpi..
namun dia akan terus kekal di hati..

:)


** edisi mengarut di subuh hari... layanzzzzzzzz!!

Kekasihku Mr Blog Berwajah Baru

| Khamis, 29 Disember 2011
Tahun baru..
azam baru..
aku tak tukar langsir baru atau keta baru..
cuma tukar kasut ngan beg tangan je ahahhaha

fo my lovely Mr Blog..
terimalah hadiah tahun baru tuk kamu yer..
suka tak wajah baru kamu?
ade music..
shoutbox pun dah baru..
yang l;ama chienta dah buang dah hehhee..
hope mr blog suka yer..

n lagu pun dah tukar..
amacam new song ni?
suka tak?
hehehe chienta dah jatuh cinta plak dengan lagu ni..
enjoy yer..

tahun baru ape citer yer?
sedeynyer nak tinggalkan tahun 2011..
banyak kenangan pahit manis..

next entry nanti chienta akan story mory k..
daaa... muacss!!

Morning!!

|
Pagi ni macam suram jer..
cuti lagi hari ni..
so tak ada yang special...
ada beberapa fail yang aku bawak balik dan perlu di semak..
selain tu godeh2 blog..
kepenatan shopping semalam..
dapat jugak sauk 2 ke 3 ke 4 barang hehehehe..

lum puas lagi le..
nanti pi lagi sambung..
kali ni nak ajak member tempat kerja plak..
JPO de best..

Huarghhhh!!
mengantuknyer ..
kui 8 tadi dah bangun sebab wat sandwich tuk budak2 ni...
meriah jugak dia orag ade..
kopak jugak semalam di ketuk budak2 ni hahahaha..
tak pe anggaplah percutian korang sempena cuti sekolah ni..
tak sempat le nak bawak pi cuti mana2...

Huarghhhh!!
sangap lagi...
nak sambung tido boleh x?
heheheehe..
banyak keje atas meja ni... nak tido ke? nak wat keje ke?
bla bla bla bla hehehhehe

JPO Wait For Me !!

| Rabu, 28 Disember 2011
hari ni dimulakan dengan perasaan geram..
geram tgk budak2 yang best giler men ps2 ni tak tido dari malam tadi..
pagi2 duk memekak!!
heheh sebab semalam aku dah janji dengan dia org..
nak masakkan breakfast nasi goreng..
pukul 7.30 pg bilik dah kena gegar...
" Along!!! nak nasi goreng!!!.."
merengek2 semua lapar... lapar...
hampeh tui...
tau semalam tinggalkan je diaorg kt rumah my untie...
hehehhe gurau jer..

hari ni no spa... no opis..
nak duk umah hujan2 ni...
nak layan adik n sepupu aku ni..
tapi awal-awal pagi en Dewa dah calll..
heheh dia pi kedai nak ajak breakfast..
sory en Dewa..
saya cuti hari ni hehehhe..

agak2 bilalah En Dewa nak dapat aweks ni kan..
so tak yah le dia sibuk ajak aku teman ke situ ke sini...
hahahhaha.. sape nk offer diri leh email kat chienta k..

dua tiga hari ni..
rasa nak senyum jer.,.
nape ea?
hehehe...
my frenz said..
" fira tu sewel kot"
( att sewel itu bukan sejenis coklat k)

hahahhaha..
petang ni dah janji nak bawak diaorg pi jalan2...
harap2 hujan le..
ade alasan hahaha

yang pasti kena pi shooping barang sekolah adik jugak..
so plss my sister n hensem bro jangan nak mengelak k..
ton tong sorang skit k..
dah le nafsu adik kamu yang bongsu tu nafsu anak manja..
yang penting nak pi JPO
Johor Premium Outlet yang baru bukak tu..
jom Kiter Shoppinggg!!!!

En Dewa jangan lupa k..
handbag n jeans for me!!!!



Love It!!

|


ini video rakaman nyanyian seseorang..
amacam cute tak sore dia..
i'm so love it..

Sahabat Itu Lebih Baik Dari Cinta

| Sabtu, 17 Disember 2011
Ya.. Manusia mempunyai banyak rahsia..
adakala rahsia itu lebih baik di simpan dari diceritakan..
ada pula rahsia yang perlu diceritakan untuk menegakkan kebenaran..
ermm... rahsia n rahsia...
mcm mana pula dengan rahsia hati dan perasaan?.. rahsia yang kadang kala sepatutnya diluahkan tetapi disimpan terlalu lama.. haaahh!! x nak le citer pasal rahsia.. perit je kan?
Malam ni aku masih di kedai lagi..
sejuk aircond bilik ni macam nak beku plak aku rasa.. banyak keje yang berlambak atas meja ni.. tak tau mana satu nak dibuat dulu.. naseb bek ade adik tersyg ngan si Dewa yang asyik men PS3 tu.. so ade le kawan aku malam ni... rasa-rasanya malam ni macam kena bermalam kat sini ler hehhehe..
Terharu tengok perangai Dewa, sentiasa ambik berat pasal aku..
naseb bek lah dia jenis tak kisah.. hurmm kalau kamu Dewa baca Blog ni.. aku harap ko tak le marah aku yer.. Dewa memang sorang sahabat yang baik.. dia memang syg aku.. aku tau tu.. dia memang cinta aku.. aku tau tu.. dia memang sentiasa berada di sisi aku.. dan aku juga tau itu...
Tapi bagaimana yer..bagaimana aku nak terima dia lebih dari seorang sahabat.. kerana persahabatan antara kami terlalu utuh untuk diubah kepada perasaan cinta.. terima kasih sahabat kerana amat memahami.. tak pernah marah.. dan tak pernah ambil hati.... heheh kadang2 lucu jgk dia ni ea..
Heheheh.. Hye en Dewa.. kamu tetap jadi sahabat saya sampai bila2..
kalaupun benar ade jodoh antara kita biar Tuhan sahaja yang menentukan.. walaupun banyak suara2 sumbang yang cuba mengeruhkan hubungan persahabatan kita.. tapi kamu tetap menepikannya... kamu memang kawan yang best!!!
Andai ade jodoh nanti antara kita saya percaya kamu akan jaga saya dengan baik sampai akhir hayat saya.. andai jodoh saya dengan orang lain harap kamu akan tetap jadi sahabat saya sampai bila2...

:. Detink With Him ... Part 2 .:

| Selasa, 6 Disember 2011
Hehehe..
ade plak part 2 nyer..

Hari ni balik opis awal..
n terus je balik kampung..
sebab saya ade detink ok!..

ermm now aku dah siap2 dah ..
tapi si dia plak masih touch up2 lagi..
hahahhaa..

ermm hari ni dah janji nak bawak si dia pi makan sup tulang..
aisyehh!!!
aku le kena belanja ni..
hahaha tak pe syg punya pasal..

sebenarnya hari ni dah janji dengan si dia.
nak belikan dia fon baru.. sebab fon lama dah tahap baliing kat anjing..
n awal2 dia dah pesan..

" atuk nak telepon yang ade kamera yer.."
hahahahaha
demand tak atuk aku?
ntah ape dia nak ambik gambar aku pun tak tau..

ok kuar jap bawak atuk kite makan sup!!!
sape nak itut??
sila2



Detink With Him.. I Loike!!!

| Isnin, 5 Disember 2011
Hari ni x pi keje..
saya happy sebab saya nak pi detink tau..
ermmm.. dengan si dia tu..

heheh pepagi dah kena kejut ngan si dia..
siap kena bebel lagi..

" Haaa!! tu le apsal malam tadi sampai pagi baru tido..
bangun... bangun,,...!!"

damn It!!

haha sengal tul aku..
chat ngan my dear frenzz sampai tak sedar nk bangun pagi..

pepagi tgk si dia dah berbaju kemeja putih..
alamak hensem gak..
n aku plak konelah pakai baju kurung..

hehehe berselendang lagi tu..
sat lagi nak masuk keta..
boleh plak tertinggal cermin mata..
turun balik..

pastu tertinggal bawak Yassin plak..
amboie si dia bebel kt telinga aku..
bingit sehhh!!
naseb bek sayang..
kalau x ... sure malas nk drive..

then..
teruskan perjalanan..
bukan jauh pun destinasi pagi ni..
5 minit je dari rumah..

sampai je ke destinasi..
rasa sebal pagi tu semua hilang..
yang ade hanya rasa rindu yang mendalam..
seperti berada di rumah sendiri..

ermm..
nak tau saya ke mana?
mana lagi tempat saya melepas rindu..

ke pusara Nenek, Abah, Mama dan tak lupa si kecil Adam..

Aku tengok si dia menarik nafas panjang2..
cool je wajah dia..
aku tengok dia terus ke pusara nenek..
mungkin dia rindu dengan nenek..
kekasihnya awal dan akhir..

tulah si dia yang paling aku sayang..
ATUK!!

hehehe hari ni saya detink ngan atuk saya yang tersayang..
love u atuk..

nenek, abah n mak..
along datang ni..
bawak atuk..

Al- Fatihah Untuk mereka semua..
amin...

Semalam Itu Memenatkan

| Khamis, 1 Disember 2011
semalam memang memenatkan
tapi yang bestnyer dah berakhir dan program2 besar yang aku kena handle..
so disember boleh le berehat skit..
walaupun sebenarnya belum le berehat sepenuhnya

ingat nak pi bercuti le..
kat mana ea?
emmm...
paris ok tak?
x pun korea..
wahhh seleraaaaaaaaa..

ermm kalau ade org sponsor kan bagus kan...
lallalalallalalla

Sejambak Pink Roses!

| Selasa, 4 Oktober 2011

HAri ni seharian x duduk pejabat..
seharian duduk dalam kereta ke sana ke mari..
argghhh!!!
penat sungguh..


sebelum balik umah singgah ke kedai dulu..
tengok2 mana yang fatut..
tetiba tgk atas meja ade munge le..
rose pink!!!
excited..!!
rupanya dari awal pagi dah ade..

cari2 kad tersembunyik..
x de le plak..

ermm..
sape plak ni ea??

Entry Gila!

| Isnin, 19 September 2011
Aku Tak Faham..
aku ni siapa dia hatinya..
x pernah dia luahkan apa sebenarnya perasaan dia pada aku..
aku cuba jauhkan diriku darinya kerana takut bunga2 cinta yang mula berkembang di hatiku hanyalah angan kosong.. tapi bila aku mula menjauhkan diri..
dia seolah2 meletakkan aku di jurang kesalahan yang amat dalam..

apa salah aku padanya..
aku hanya menanti lafaz itu lahir dari bibirnya..
dan di saat aku menerimanya..
hanya dia yang akan kekal bertakhta...
tapi dia hanya membisu dan buat aku terus berteka teki..

aku undurkan diri sebelum aku terlajak menyayanginya..
aku menjauhkan diri kerana hatiku mula bergetar bila bersamanya...

kata orang cinta yang di pendam itu tinggi nilainya..
tpi jika di pendam tanpa diluahkan..
sebenarnya ianya lebih menyiksakan..


p/s : yg kat atas ni entry merapu k... hehhee jangan layanzzz

I Wanna Back To School

| Selasa, 13 September 2011

Hari ni atas urusan kerja,
aku dan beberapan staff yang lain ke satu tempat yang sangat aku rindui..
kat mana?

mestilah sekolah lama aku..
pas tu siap lalu area umah sewa aku masa tu lagi..
huhuhu rindunyer zaman sekolah dulu..

zaman kenakalan aku masa tu
so sweet..

tapi semuanya nampak banyak berubah..
bila tengok padang sekolah lama tu..
teringat zaman2 aku jadi ketua unit beruniform dulu..
kawad kaki kat situ.. jadi lead plak tu..
hahaha jangan tanya..

siap menangis arwah mak aku masa aku dan genag buat perbarisan..
adoiie... dramatik sungguh...

kalau dapat di ulang masa kan bagus..

rindunyer saat2 tu..





Ini CINTA ku paling AGUNG!

| Rabu, 7 September 2011




Ada tiada rasa dalam jiwa
Rindu akan memanggil-Mu
Karna setiap jiwa t'lah bersumpah
Setia hanyalah kepada-Mu

Bila cinta ada di dalam jiwa
Wangi bunga dunia tanpa nestapa
Segala yang dirasa hanyalah Dia
Hati 'kan memuja hanya pada-Nya

Ketika cinta memanggil
Gemetar tubuhku
Ketika cinta memanggil
Hangatnya nafasku
Ketika cinta memanggil
Menderu sang rindu
Ketika cinta memanggil

Rindu... rindu... rindu qalbu
Memanggil-manggil nama-Mu
Seperti terbang di langit-Mu
Tenggelam di lautan cinta-Mu

Bertabur qalbu yang rindu
Melebur menjadi satu
Bagai menari diiringi pelangi
Ketika cinta memanggil

sayunya hati membaca dan meghayati lirik ini..
terasa sangat kecil diri ini..

:)

jangan bongkak dan angkuh dengan duniawi..
kerna kita terlalu kecil di sisinya..
CINTA padanya CINTA paling AGUNG!
Gementar menyebut namanya..
Rindu pada Mu tertanam Utuh di Kalbu..

Hanya Pada Mu..
CINTA sejatiku
Amin..

BODOHKAH AKU???

| Sabtu, 23 Julai 2011

Esok aku akan tempat yang dah lama aku tak pergi..
tempat yang jauh dari hiruk pikuk kota batu..

tempat selalu aku melepaskan rindu dan air mataku..
rindu saat itu..
tidur dibawah cahaya bulan..
dengan berteman suara deruan air terjun..
rindu.. rindu saat itu..
bersama memori lalu..
dengan alunan gitar .. aku dia.. dan teman-teman..

esok aku akan ke sana lagi..
masih tanah dan daerah yang sama..
cuma suasananya jauh berbeza..

aku pernah ke sana saat ku terluka kerna dia..
dan bila aku temu bahagia aku tak lagi ke sana..
namun kini sekali lagi aku terluka..
maafkan aku kerna perlu ke sana semula..
dengan harapan ku mampu membasuh duka..

BODOHNYA DIRIKU!!
SELALU MENYINTAI MANUSIA YANG TAK PERNAH MENYINTAI AKU..
BODOHNYA DIRIKU!!
MENJERUK RASA SENDIRI MENAHAN SAKIT DI DADA..
BILA INSAN YANG KITA CINTA..
TAK PUNYA RASA YANG SAMA..

OH TUHAN....
BERIKANLAH AKU CARA AGAR DAPAT MELUPAKAN DIA..
DAN KAU HAPUSKANLAN CINTAKU INI PADANYA!!

Takkan Pernah Ada

| Sabtu, 2 Julai 2011
pulang sudah aku dari kem yang mencabar keimananku..
hehehhe..
berdepan dengan sekumpulan remaja yang bermasalah bukan sesuatu yang mudah..
dari satu sisi sakit betul hati melihat perangai mereka..
tapi dari sudut hati yang lain..
sayu dan pilu bila mngetahu1 latar belakang hidup mereka..
mungkin kerana itulah mereka jadi pemberontak..
memberontak untuk mencuri sedikit perhatian...

walaupun letih 3 hari dua malam bersama mereka..
tapi ianya tetap memberi kenangan manis dan pahit dalam diri aku dan urusetia yang lain..

banyak pahit manis yang membuatkan kami tertawa dan tersenyum sendiri..


malam ni mata tak leh pulak terlelap..
layankan sebuah lagu ni.. hati tetiba tersentuh plak..

jom layanzzz..
n sing with me k!!!

Dia memang hanya dia
Ku s’lalu memikirkannya
Tak pernah ada habisnya
Benar dia, benar hanya dia
Ku s’lalu menginginkannya
Belaian dari tangannya
Mungkin hanya dia
Harta yang paling terindah
Di perjalanan hidupku
Sejak derap denyut nadiku
Mungkin hanya dia
Indahnya sangat berbeda
Ku haus merindukannya

Reff:
Ku ingin kau tahu isi hatiku
Kaulah yang terakhir dalam hidupku
Tak ada yang lain hanya kamu
Tak pernah ada
Takkan pernah ada

Benar dia, benar hanya dia
Ku s’lalu menginginkannya
Belaian dari tangannya
Mungkin hanya dia
Indahnya sangat berbeda
Ku haus merindukannya

Back to Reff

Ku ingin kau selalu di pikiranku
Kau yang selalu larut dalam darahku
Tak ada yang lain
Hanya kamu
Tak pernah ada
Takkan pernah ada

APASAL AKU TAK LEH BERHENTI KETAWA? ADOIIIYAI!!

| Isnin, 27 Jun 2011
Juz now aku terserempak ngan satu fb ni..
( leh pakai ke ayat di atas ni ea? )
sorang kawan lama..
satu class gak le..
his smart..
tapi a bit slow hehhee
selalu jadi mangsa buli..

n aku ni selalu tolong di ler..
( kan aku ni gengster dlm kelas gak)

hehehe kesian sebab dia ni cam lembut gak le orangnyer...

mak oii!! yang mengejutkan aku..
tadi jumpa fb dia..
kacak jugak weiii!!
hehehhee


adoiiyai..
jadi orang jugak dia skrg..
aku x add pun fb dia..
juz tgk2 jer

dia dh req... aku je tak confirm lagi..
perlukah aku accept?
hahahhahaa

x yah ler..
nanti dia fengsan plak tgk aku...

ok ler.. nak sambung keje aku dulu..
len kali kita dating lg yer Mr Blog :)

dis week kena bawak budak2 pi kem plak..
harap2 semua berjalan dgn lancar..
aminnnnnnnnnnnn...

ADA SEBAB DAN BERSEBAB

|

ADA SEBAB DAN BERSEBAB
BILA SENYUM TIDAK LAGI TERPAMER

ADA SEBAB DAN BERSEBAB
BILA SOALAN TIDAK BERJAWAB


ADA SEBAB DAN BERSEBAB
BILA IA MENJADI RAHSIA

ADA SEBAB DAN BERSEBAB
TAK PERLUKAN PERTANYAAN
SEBAB SAYA TIADA JAWAPAN

Headband N Cekak N Kerinduanku!!

| Ahad, 12 Jun 2011

OMG!!
miss my mr blog..
lama x mengadu domba
hahahaha!!
tengok tu jam dah pukul berapa?
pukul 4 pagi ok!!
tak tido lagi ni ha...

buat ape?
tak yah le tanya..
hehehehe

windu! windu! windu!
windu kat kamu
Mr Blog

Mr Blog..
aq kan bz sangat kebelakangan ni
banyak benda kena fikir..
huhuhu cian tak kat aku Mr blog?

mr blog.. ooo mr blog..
sekarang aku tengah gile kumpul headband n cekak..
hehehe comey2 tau..
tak de masa je nk ambik gmbar masuk dalam blog..

ermm
nak cari kat mana lagi headband n cekak yang comey2 ea..
ade sape2 nak hadiahkan kat aku tak?
huhuhu ( pasan siot )

mr blog sat ea..
nnti kita sambung dating k!!!

Mataku Lebam!!

| Khamis, 12 Mei 2011
siapa sebenarnya aku padamu..
adakah sama dengan teman lain..
yang bisa kau buat begitu...


weiii!!! itu lagu je k..
saje je nak nyanyi hilangkan nantuk mata ni...
kat depa aku ni keje tengah melambak-lambak..
dah seminggu lebih asyik tido lewat je
sampai mata pun dah naik lebam huhuhuhu

nak wat cam ne, dah tanggungjawab..
layan je le..

ok2 nk sambung keje dulu sambil dengar lagu ashiteru!!
jom layanzz!

Al- Fatihah Buatnya

| Khamis, 21 April 2011
Waktu aku nak menulis ni tangan aku dah terketar-ketar..
mendengar berita sedih ini semalam sudah buat aku mcm nak pitam..
sungguh besar kekuasaan Tuhan..

"Tuhan lebih sayangkan dia..
sebab tu Tuhan ambil dia secepat ini.."
itulah kata-kata yang aku dengar semasa jenazah dimandikan..

lemah je jantung dan longlai lutut bila melihat depan mata jenazah di kafankan..

Ya Allah semoga rohnya dicucuri rahmat..
apa yang menyenangkan sedikit hatiku.. anak kecil sepertinya.. syurgalah tempatnya..

amin...

Aishiteru -Zivilia

| Selasa, 19 April 2011

Ntah nape agaknya hati ni tiba-tiba jatuh cinta dengan lagu ni..
nyum.. nyum..

rindu pada seseorang tapi tak terluahka,
hanya mampu memandang..
dari kejauahan..














ermm..
semoga Tuhan merahmati dia..
dan biarkan ianya manjadi Rahsia..
cewah!!!!

layan lagu ni k


Menunggu sesuatu yang sangat menyebalkan bagiku
Saat ku harus bersabar dan trus bersabar
Menantikan kehadiran dirimu
Entah sampai kapan aku harus menunggu

Sesuatu yang sangat sulit tuk kujalani
Hidup dalam kesendirian sepi tanpamu
Kadang kuberpikir cari penggantimu
Saat kau jauh disana

[*]
Walau raga kita terpisah jauh
Namun hati kita selalu dekat
Bila kau rindu pejamkan matamu
Dan rasakan a a a aku

[**]
Kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
Terhapus ruang dan waktu
Percayakan kesetiaan ini
Pada ketulusan a a ai aishiteru

Gelisah sesaat saja tiada kabarmu kucuriga
Entah penantianku takkan sia-sia
Dan berikan satu jawaban pasti
Entah sampai kapan aku harus bertahan

Saat kau jauh disana rasa cemburu
Merasuk kedalam pikiranku melayang
Tak tentu arah tentang dirimu
Apakah sama yang kau rasakan

Back to [*][**]

Satu sendiri pikiran melayang terbang
Perasaan resah gelisah
Jalani kenyataan hidup tanpa gairah
O…wu..wo..o..

Lupakan segala obsesi dan ambisimu
Akhiri semuanya cukup sampai disini
Dan buktikan pengorbanan cintamu untukku
Kumohon kau kembali

Kimita tuokukitemo
Kiminoi shuaguaratala
Shiniteruyo shiniteruyo

Back to [*][**]

Wo wo wo..
Wo wo wo..a a ai aishiteru

Kapsul

| Ahad, 17 April 2011
Kapsul : Stacy


Kadangkala aku rasa ingin luahkan segalanya
Rahsia yang tersimpa di dada sekian lama
Namun kelu terus membisu menatap wajahmu
Daku malu tapi tak mahu kehilanganmu

*
Ucapkanlah cinta
Ucapkan ku saja yang kau perlu setiap waktu
Sepanjang hayatmu
Ucapkan kau rindu
Daku yang kau mahu
Yang kau cari telah kau temui
Ku tidak tertahan lagi untuk ku mengaku cintamu

Dan kadangkala kita hanya sedar keindahannya
Apabila ia sudah tiada di depan mata
Tidak rela kulepaskan satu-satunya insan
Yang berikan ku segala makna kehidupan

Ulang *

Andai daku kau terima lebih dari kawan biasa
Daku kan setia tak kubenarkan kau berairmata
Andai kau terima cintaku
Daku kan belaikan tanganmu
Di penghujung waktu kau dan aku di dunia

* ade kena mengena ke?? hahahha layan jer hehhhehe

Entry Merapu

| Rabu, 30 Mac 2011


hari ni duk melepak je kat rumah, bangun lambat pastu baring2 je depan tv..
alangkah indahnya hidup, fon pun dah letak jauh2.. x nak mau di ganggu.. kekekke..

apa nak buat hari ni agaknya? nak menulis pun idea tak mai ni..
ermmm nak cite pasal apa ea? korang bagi le idea heheheheh ( ade ke cam tu ), semalam aku
ada sesuatu yang lucu terjadi kat aku tapi nak tulis kat sini segan le plak.. apepun buat mereka2 yang terlibat dalam kejadian tu diam2 sudah le ya.. kakakaka kalau ingat semula memang boleh menangis!!

allaaaaaa borink le pulak duduk rumah ni!!
Ada sesapa nak temankan saya pi shopping tak?? jom!!!!

BOYS OVER FLOWER

| Isnin, 21 Mac 2011
wARGHH!!!
dah pukul 1.45 dah ni, agak2 apa korang tengah buat?
heheheh aku ni dah macam separuh giler ketawa sorang tengok citer korea ni...
" BOYS OVER FLOWER"

hahaha entah berapa kali aku repeat dvd ni pun aku tak tau..
tapi jalan citeer dia memang sweet sangat!!
i like!!!


waaaaaaa!!
teringin nak berchinta macam tu..
boleh??
hehhehehe
jom jom jom sambung berangan !!!!











SELAMAT ULANG TAHUN EN BINTANG

|

Act dah semalam birthday my frenz ni..
En Bintang!
happy beday k..
semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki..
cepat2 bertemu jodoh idaman hati..
hehehehe..

HAPPY BIRTHDAY DAN TERIMA KASIH KERNA SUDI JADI SAHABAT YANG BAIK SELAMA NI!!


Kisah Cinta Aku??

| Khamis, 17 Mac 2011

Mr Blog..
miss u so much ler, maaf le lama tak menjenguk kamu yer. Aku bz sangat kebelangan ni. macam-macam hal yang berlaku. Semalam ops sampai ke pagi so hari ni relax2 minda skit.
Aku,Pat, Kate dengan dak Upin dan Ipin ke karaoke mengkarok2 kekeke,
bukan pi sesaje saje nak merisik2 tempat tu, faham2 jelah tugas aku ni.

Dah le sore baru nak baik, tambah le dengan ntah berapa lagu dibantainyer tadi sore aku makin karok dah ni. Tapi rasa puas ler, lepas segala tekanan seketika. Walaupun suara Upin dan Ipin tu boleh mengundang ribut tapi happy ler tgk karenah diaorang. Tq le sebab belanja kami yer, len kali leh belanja lagi tau!

Pulang tadi sempat singgah di satu kedai mamak ni, sambil borak2 dengan budak2 opis ni. Mendengar cerita salah seorang dari mereka mengenai couple dia yang terlalu kuat cemburu. Bukan skit2 punya cemburu tapi ntahler ea, macam dah melampau le pulak. dengan budak2 opis pun nak jeles, gila ah!

Susah le nak bekerja kalau dpt pasangan macam ni kan?
apepun aku harap kawan aku tu bersabar le yer.


itu kisah cinta dia.
nak dengar tentang kisah cinta aku plak?
hehehehe..
kisah cinta aku lagi pelik tau.
macam ni ceritanya
















"































lagi lagi lagi




















"
























"








ada lagi










"

















"








kisah cinta aku?







"






erm...





"











"







aku pun tak tahu aku tengah bercinta ke tak












nak kata tak, macam yer..
















nak kata yer, macam tak













entah ea....




hehehhehehe jangan mare!


Penat Sungguh

| Isnin, 7 Mac 2011
Penatnyer hari ni..
mana taknyer..
tak tahu le berapa kali aku kena cakap benda yang sama jer..
hehehehe..
apepun harap semua yang mendengar akan dapat sedikit sebanyak ilmu darinya..


erm...
Semalam Adam dah berangkat pulang ke Manila..
bye bye Adam..


ok esok nak ke PLKN ...
so..
jom siap2!!

Pergi..

| Ahad, 6 Mac 2011

Pergi..
berat hati nak melepaskan dia pergi..
kenapa ea?
nak luahkan tapi tak ade suara..
apa perlu aku kata supaya dia tak pergi?

Mood Menangis!

| Sabtu, 26 Februari 2011
x tahu nak cakap apa sekarang...
kecuali..
menangis

TOLONG ATUK SAYA TAK MAHU KAWEN

| Khamis, 24 Februari 2011
Perghh..
apa kes ko Fir??
pagi2 buta dah nak menjiwang??
giler aper??

Arggghhh!!!!
saje bagi tajuk entry macam nak lentok!!
Benar ke aku jatuh cinta?
adoii!!
jatuh cinta dengan siapa??
dengan anak raja gopal ka???


hahahahhaa
yang pasti cinta dah mmebuatkan aku rasa pening2 lalat..

my cinta still terumbang ambing k..
( bukan kambing yer )
but my grandpa..
asyik bising2 jer..
next year my siister dah nak kahwin..
tapi aku lum pun ade calon nak tunjuk kat atuk....
yang atuk suka aku plak x suka...
argghh!!!
act atuk sayang..
bukan soal suka ke tak suka..
ini soal x sedia lagi ler..
alaa aku baru masuk 24
bukan le tua sgt kan??kan??
alaa.. my sister nak kawen sebab dia dh gatai kot...
kekekek sowie angah!!
gurau jerk..

ok2.. buat atuk tersayang sila bersabar yer...
cucumu x kan le jadi andartua kekekekke
muaaahhh cayang atuk!

Pecah Rekod Tak Top Up Hp

| Rabu, 23 Februari 2011

Kali ni aku pecah rekod sebab dah berapa hari agaknya aku tak top up hp..
selalunyer x sempat abis dah top up..
oleh kerana di sebabkan untuk mengelakkan sesuatu yang tak di ingini berlaku...
better aku tak yah men top up hp aku....
kalu tidak tangan aku ni asyik gatai nak mesej2 orang2 yang bukan2..

bila x dak kredit ni..
aku dapat duk diam2..
walaupun kdg kala ade msj2 yang aku teringin sgt nak membalasnyer...
sabor2
nak tengok leh tahan sampai berapa hari agaknyer aku tak top up ea..
hahahahah leh tahan ker??

Kena Tifu Lagi

| Jumaat, 18 Februari 2011

selalu sangat kena tipu sampai rasa kat hati ni..
ahhh lantak ler..
malas nak fikir..

macam seronok je mereka2 ni menifu kita kan?
manis kot?
macam gula...

kdg2 kita menifu untuk kebaikan..
untuk menyelamatkan keadaan..
tapi yang tak best tu mereka menifu untuk mengambil kesempatan..
hampehnyer..

maybe sebab orang yang menifu kita tu rasakan..
yang kita ni tak penting kot buat mereka..
yer le kot..
:(

apepun life must go on k!!

Rahsia Si Puteri

| Khamis, 17 Februari 2011

balik keje tadi macam biase ler..
aku singgah di Seven E ..
sempat gak aku capai beberapa buah komik..
dah lama tak beli komik ni..
habis dah stok tuk di baca kat umah...

budak lelaki cashier tu macam budak baru jer..
muka berkerut3 tgk aku beli komik sampai 5 buah...
awat??
orang dah besor panjang macam aku tak leh baca komik ker??
urwekk!!


ok berbalik pada kimik yang aku beli tadi..
ok ni citer dia serba sedikit yer...

RAHSIA SI PUTERI

mengisahkan seorang gadis cantik yang lasak..
masuk sebuah sekolah baru..
tapi cuba nak control cun..
berlagak mcm sorang puteri...
walhal lama2 kantoi gak le kekasaran perangai dia tu..
then mcm biase ler..
ade hero hensem yang suka kat dia..
memang cute citer ni..
rugi korang tak baca tau..
meh baca hasil tangan

SHIRASHI YUKI

jangan lupa beli yer..!!


Merajuk Hati Sapa Yang Tahu

|
alamak tengok tajuk tak tahan..
hahahha..
dah.. dah.. x de sape yang merajuk hati nyer..


saje je tu..
dah berapa hari tak on9..
x update blog...

bz ler..
bz n x de mood nak update blog,,

hari ni tengok ade beberapa kawan punyer blog dah terkena jangkitan malware kat blog masing2..
adoii takut betui..
blog aku yang lagi satu tu pun dah kena hari tu..'
nasib bek tindakan cepat telah di ambil..
tq le kat google yang sgt pantas membantu yer..

ok nak citer..
pasal adam ni skit...
skrg ni dia makin ok..
cuma manjanye tak habis lagi...

karang aku bagi makan telur baru tau..
ade yang tanya hari tu umur adam ni berapa..
ntah ea..
aku rasa dalam 26 ke 27 mcm tu le kot...
hehehe..
tua2 kena sunat naseb bek tak liat..
haahhahahhaa
juz kidding k..

Adam Semakin Ok!

| Selasa, 15 Februari 2011
Hari ni dah masuk hari ke4 Adam di potong..
hehehhe..
tadi bila aku melawat dia nampaknyer dia dah makin ok...

korang mesti pelik apsl aku kata dia kena potong..
act adam ni ler mr caple..
anak sedara untie aku dari Manila...

dia baru je masuk Islam..
then Sabtu baru ni dia berkhatan...
dia khatan kat sini tau ... i mean JB...

perit gak tgk muka dia tadi...
kekkekekke..
tapi aku still leh wat lawak kat dia..
dia pun masih leh ketawa2...

Adam ni memang cute...
dia senyum jer
leh wat orang cair..
tgk tak cite tagalog baru tv3..
Marimar??
haaa.. mcm sergio tu le hensemnyer...

hahahhahaha ni kalau adam baca blog ni mesti dia perasan habis..
walaupun agak payah jugak le dia nak faham bahasa melayu pasar aku ni..

sory2 adam..
im juz kidding k...
i wish u will get well soon..
can't wait to spend time wit u again..
wish u will always love n love islam..
amin...



Malam Larut

| Jumaat, 11 Februari 2011
Mata aku x leh tido..
naseb bek ade Nata leh teman aku borak...
then juz now she tell me something..
suprised!!

hurm..
ape nak komen ea?
entahlah..
hati aku tak sape boleh baca..
may be org akan kata aku bodoh...
tapi itulah hakikatnyer...

di depan ku terbuka bukan satu bukan dua bukan tiga jalan..
ada banyak jalan..
ntah mana arah aku nak ikut..

semalam masa lepak2 ngan member kt danga bay
ade gak yg nk hulur gula2 sepeket dua..
tapi iman aku masih kuat k...
hehehhe..
tq pada Bintang yang sarankan aku dgr ceramah Ustadz Azim tu...


cakap pasal Bintang x nmpak plak dia mlm ni..
ok ler.. nak titun dulu..
esok nak bawak Mr caple pi cari kain pelikat tuk majlis potong dia..
kakakkakaka.. pas ni x leh panggil dia mr caple...
dia ada nama islam.. Adam..
sedap x?

ok jom titun!!

Mahal Na Mahal Kita

|

wah...
tajuk x mau kalah...
tagalog le plak....



It all started with a few laughs and a simple hello,
but turned into so much more than that,
who would have thought a simple hello turned into more,
and a goodbye became so painful and desire filled.

I never thought one hello and one see you later,
could mean so much to me and be so amazing,
as I talk to you more and more feelings grow,
I've tried to ignore them, but it only works for so long

'

"

act poem tu aku baca dari internet..
tapi rasa suka plak..
rasa macam terkena kt batang idung sendiri..
susah nak explain..
tapi... so sweet.. so deep... so hurt.. so bad..
kadang2 apa yang kita lakukan x sama dengan apa yang kita inginkan...
apa yang kita katakan..
x sama dengan apa yang kita pendamkan..

wat to do?


Lama Bercuti... nyum nyum...

| Isnin, 7 Februari 2011
Selamat Tahun Baru Cina..buat semua kaum china dan yang bukan pun apa salahnyer..
coz korangkan joint cuti sekali kan... hahahaha..
aku plak cuti2 pun kona kerja..
kerja kerja kerja

*******
huhuhuhu..
sampaikan kesibukan ni buat aku sampai asyik terlupa bb..
hehehe sorry bb..
jangan marew!!
nanti kena jual..

tekak aku pun dah macam bengkak semacam jer..
agaknyer banyak men hujan pastu minum ais plak tu..
sape suh kan??


oh yer!
esok mr caple sampai..
now kena bagi dia new name..
yang lebih islamic..
alhamdulillah bertambah seorang lagi umat islam..
apa nama ea?
x per..
esok2 kita fikirkan yer..
esok aku ade tugas penting..
kena bangun awal..
may be tak sempat ambik mr caple kt airport..
sory mr caple!

ok got to go!
nak bobok..
muaaahhhaaaaaaa~!

Drift Sampai Terkencing!!!

| Ahad, 30 Januari 2011



hahahahhaha.. sampai terkencing...
relax arr.....

Drift King

| Jumaat, 28 Januari 2011



so cool!!!

Hari Itu Akan Datang

|

Malam tadi ntah macam mana tergerak hati tuk tgk citer
Aku Masih Dara
act lama gak nk tgk tapi mcm malas le plak...
1st yg aku fikir citer ni mesti melewe-lewe sangat...
mula2 tgk dah nak main cium2 laga2 pipi...
tapi bila aku terus tgk..
ok gak citer tu...
kalau 5 bintang tu..
i will give 3 star ler...

hehehehe..
terbayang skit sebanyak perangai nakal aku yang kdg2 lepak gi clubbing gak..
sorry tapi i x minum k..
kdg2 tu terpaksa pergi atas urusan tugas kepada negara..
n sometime pegi tuk suka2...
api masih dlm kawalan..
mukan mcm semalam yang laga pipi laga badan mcm tu...

yes right im not a really good person..
tapi masih dapat mengawal maruah diri..


maruah seorang wanita hanya untuk seorang lelaki yang boleh mendidik kita ke jalan Allah..
ermmm... ambik skit ayat dari filem tu..
tui jugak..
kat mana nk cari lelaki mcm Firdaus dalam citer tu skrg ni...
may be ada..
tapi ntah terselit kat mana ea..

btw sakit plak mata tengok lakonan Diana Amir ngan Farid Kamil yang terlalu
hurmmm..
maleh le nk citer..
sape yang dh tgk tu tahu le yer
hehheehe

MERINDU

| Selasa, 25 Januari 2011
Merindu pada yang tak sudi..

ahaks jiwang x ayat tu..
tapi itulah yang terjadi..
aku seolah merindu pada yang dah x memandang padaku lagi...
:(

Ada Apa Dengan Cinta, Dia dan Aku

| Sabtu, 22 Januari 2011

Ada apa dengan cinta..
makin suram tak bermaya..
ada apa dengan cinta..
rindu membara terasa..

ada apa dengan cinta..
sayangnya hilang di mata..
ada apa dengan cinta..
semakin dingin rasanya....

ada apa dengan cinta..
ku rasa semakin x berdaya..
ada apa dengan cinta..
sambutlah kasih ku segera...


ada apa dengan dia..
semakin menjauh rasanya..
ada apa dengan dia..
semakin tipis sayangnya..

ada apa dengan dia..
buat ku rasa gelisah...
ada apa dengan dia..
masih utuhkah cintanya...

ada apa dengan aku..
semakin dalam merindu..
ada apa dengan aku..
semakin sesak nafasku..

ada apa dengan aku..
fikiran menjadi buntu...
ada apa dengan aku...
semakin penuh keliru..

Tak Sempat

| Jumaat, 21 Januari 2011
Bz..
semua jadi tak sempat..
bisnes semakin maju alhamdulillah...
tapi masa tuk rehat memang dah tak de..

btw hati masih rasa sunyi ler..
lonely..
nasib bek bz..
so tak terasa sangat..

semua ni ada rahmatnyer kan..
:-)

Bukan Pintaku.. ( sila sambung )

| Ahad, 16 Januari 2011

Bukan Pintaku
Meletakkan kamu kekal dihatiku..
bukan mahuku
untuk terus mencintaimu..
bukan kehendakku
untuk berterusan menyintaimu..

melupakanmu aku tak mampu..


aku kata : puisi ni x dpt disiapkan sebab kehabisan idea..
sila sambung k... hehehhee n 1 morething.. ianya sekadar suka2 je k... x de kena mengena dgn yg hidup atau yg sudah tiada

Tido N Tido

|
Tido n Tido
tu je aktiviti tuk hari ni..
may be ni agenda membalas dendam kot..
kekkee..
( ceh... mcm le tido tu bukan hobi sebenar dia )

ok nak set mind selepas bangun tido ni dulu...
jom.. jom...
nak pi mandi..
sape nak ikut?..
meh angkat tangan..

Puteri Kayangan VS Prince Charming

| Sabtu, 15 Januari 2011

Juz Now tengok citer
"Puteri Kayangan"
so sweet..
dreaming girl macam si lara lebih kurang macam aku kot..
hehehehe tapi masa zaman sekolah dulu lagi teruk kot..
aku memang suka berangan..
kekeke... syhhh.. jangan bagi tahu orang k...


ni bila dah dewasa skit ni..
( skit ke? )
kekekkee...
masih nak berangan lagi..
tapi masa tuk berangan tu dah kurang le skit..
kalau dulu selalu berangan time nak tido ..
sekarang ni x sempat berangan tapi dah zzzzz dulu kekkekkee...

prince charming?
huhuhuhu im waiting 4 that..
kalau ikut angan-angan le kan..
aku nak prince charming yang datang berkuda..
hensem... tinggi..
wahhh... selamatkan si puteri dari ditelan raksaksa yang ganas...

kena peluk ngan prince charming..
naik kuda sama2..
waaahhhh so sweetttt!!!

stop it..
tu dalam mimpi jer ler..

ok ler..
nampaknya entry mengarut aku ni..
dah sampai tahap maksima..
permisi dulu yaaa!!

Panggilan Yang Mendebarkan

| Jumaat, 14 Januari 2011

seperti yang aku jangkakan.. awal pagi2 tadi dapt paggilan dari mr Caple..
ni ler akibatnyer ape yang aku buat malam tadi..
tergamam dan terkedu dengan apa yang dia suarakan...
mak oi!!!
really make me die..
sure fengsan kalau aku tak kuat iman..

persoalannya apa perlu aku jawab?
ya atau tidak?
huh!
hati aku sendiri pun aku x tahu ler..
tak keruan..
yang pasti jauh di sudut hati aku..
masih melihat pada yang tak sepatutnya aku lihat...
dem it!..

mr caple..
akan datang ke sini lagi may be dlm 3 minggu lagi kot..
nak berkhatan di sini katanya..
suggestion dari my untie n atuk le tu..
waaaaaaaaa!!
ingat aku nurse ke mcm si angah.. nak jaga orang sakit..
sakit berkhatan plak tu..
kalau budak2 tu ok ler..
ni dah 27 tahun kot umur dia..
wahhh...
dugaaan sungguh ni..

tak puas kena buli agaknyer mr caple ni..
hehhehe
but something in my heart say..
ngentom tongan aku makauh...
hehehhee..

juz wait n see..


Senarai Blog Saya

Ada Penulis Lain Di Blog Saya!

HYe Mr blog..
satu hari tak bertemu kamu chienta jadi rindu...
Muacccs mr blog..

mr blog..
chienta nak bagi tau..
nanti akan ade penulis baru dalam blog ni..
penulis jemputan?
ermm lebih kurang macam tu lah..
Mr Star nama dia..
Incik Bintang..
kekekke chienta tak tahu apa yang dia nak tulis..
tapi silap2 chienta leh gaduh pasal entry dengan dia kat sini..
hehehhe gurau je..
incik bintang baru nak try2 jadi blogger..
so let him try ok...

mr blog jangan terkejut..
be nice to him ok..
so ..
jom kite tunggu ape entry pertama dari Inbcik Bintang!!!
ZassSSssss!!
 

Copyright © 2010 Chienta Hatiku