Sejuknya Hati Mendengar Suaranya....

| Ahad, 14 November 2010

Satu malam aku tak tido.. bukan sebab aku jarang tido rumah mak cik aku ni
tapi.. sebab kepala aku ni macam-macam fikir.. sampai le ke subuh mata tak terlelap lagi.... Tiba-tiba pagi tadi aku terdengar suara lunak seseorang membaca al-quran... sejuk je hati aku mendengar... rumah mak cik aku ni memang berdepan dengan masjid dalam kampung ni...

hati aku tertanya-tanya.. siapalah gerangan yang empunya suara tu...
sampai suara tu hilang baru aku macam tersedar.. aduhai.. terubat sungguh hati yang sedang luka lara... rasa macam nak jumpa je orang yang membaca tu.. nak suh dia baca lagi depan aku..

bangun je pagi tadi adik ngan makcik dah buat sarapan jemput2 ikan bilis..
nyum... nyum.. ( aku memang tukang makan jer kekeke) dia orang ajak aku makan kat depan umah makcik... bawah pokok... sambil ambik angin le katanya.. aku ni yang hanya cuci muka je ngan poyonyer terus je le keluar... sat lagi aku tgk adik yang lelaki tu duk melantak dengan 2 orang lagi kawan-kawan dia... ( polis gak semuanya mcm dia.. poyo jer.. hehehe )
adeii.. segan gak aku.. dh le bangun lambat pas tu terus je melantak...
aku ni wat buduh jer.. sambil makan sambil main dengan adik cepupu aku yang comey tu.. sat lagi aku pasan sorang dari kawan adik aku tu asyik tengok aku jer...( ceh.. apahal plak )
yang adik ngan mak cik aku plak.. asyik ejek2 aku jer... ehhh... pasal plak..
maleh le nk melayan... rupa boleh le dak lelaki tu... sederhana je... tapi senyum jer....
alahai...... nyampah...
malas nak melayan usikan dari diaorang tu aku mintak izin masuk dalam..
bagi le alasan nak mandi kunun... padahal... aku nk tengok kartun kat dalam kekeke...
sedang aku menonton tu.. aku terdengar suara mak cik aku berborak2 kat luar (maklumler.. mak cik aku yg sorg ni suara dia mcm ribut skit... hehehe syhh ) erkk.. dari perbualan mereka tu aku dapat tahu dak lelaki yang diaorg ejek2 ngan aku tu rupanya yang baca Quran pagi tadi tu... alamak... dia ke?
adeii.. sedapnyer suara dia.. sampai cair naluri ganas dalam hati aku ni..
kakakaka.. poyo...poyo... aku jeling2 dia org gak dari dalam.. ermm hencem gak kekeeke..
arghhh.. tapi bukan taste aku kot.. lalalalaa....
( amboie!.. taste ko mcm mana plak? ) hahahahhahahha

0 ulasan:

Senarai Blog Saya

Ada Penulis Lain Di Blog Saya!

HYe Mr blog..
satu hari tak bertemu kamu chienta jadi rindu...
Muacccs mr blog..

mr blog..
chienta nak bagi tau..
nanti akan ade penulis baru dalam blog ni..
penulis jemputan?
ermm lebih kurang macam tu lah..
Mr Star nama dia..
Incik Bintang..
kekekke chienta tak tahu apa yang dia nak tulis..
tapi silap2 chienta leh gaduh pasal entry dengan dia kat sini..
hehehhe gurau je..
incik bintang baru nak try2 jadi blogger..
so let him try ok...

mr blog jangan terkejut..
be nice to him ok..
so ..
jom kite tunggu ape entry pertama dari Inbcik Bintang!!!
ZassSSssss!!
 

Copyright © 2010 Chienta Hatiku