Perkahwinan dia menakutkan aku...

| Isnin, 15 November 2010
petang tadi aku dapat call..
dari sorang sahabat lama..
dia ni kawan sama-sama waktu belajar dulu..
dia memang ngam dengan aku dari dulu lagi..
we all sama-sama nakal zaman remaja dulu..
(now still remaja wat hehehhe)

selalunya bila dia teledon suara dia mesti ceria..
tapi hari ni berbeza skit..
suara dia macam sedey jer...
rupa-rupanya dia ade masalah dengan rumah tangga dia..
(act dia ni dah kawen)
sebenarnya kalau ikutkan dia dan suami dia kurang bermasalah..
yang menjadi masalah mak mertua dia..
aduhai...
nak dijadikan cerita suami dia ni anak bungsu.. anak manjalah katakan..
so lepas kawen dia duduk dengan mak mertua dia lah...
walaupun hati dia berat tapi demi nak jaga hati suami member aku ni mengalah jer..

yang menjadi masalahnyer..
mak mertua dia ni cemburu le plak..
cemburu kalau member aku ni manja-manja dengan suami dia ( anak dia ler )
adeii.. payah..... kalau nak pi mana-mana mak mertua dia mesti ajak suami member aku ni..
walhal bapak dia hidup sihat lagi..
time member aku ajak pi shopping ke pi jalan-jalan ke..
time tu jugak mak mertua dia pun sibuk nak ajak suami dia berjalan..
kalau sekali dua.. boleh le member aku ni mengalah...
kalau dah selalu... parahh!!!!

adoi... yang suami dia ni pun satu...
ikut je cakap mak dia..
sampai dia sanggup lukakan hati isteri dia..
memang le kena hormatkan orang tua..
tapi hati si isteri pun kena jaga jugak...

kesian aku tengok member aku tu...
geram pun ade bila dengar dia cerita..
takut pun ade..
alahai kalau jadi kat aku macam mana...
adeiii..

buat sahabat aku tu...
sabar je lah yer...
berdoa.. harap2 mak mertua dia tu akan berubah nanti..
aminn...

0 ulasan:

Senarai Blog Saya

Ada Penulis Lain Di Blog Saya!

HYe Mr blog..
satu hari tak bertemu kamu chienta jadi rindu...
Muacccs mr blog..

mr blog..
chienta nak bagi tau..
nanti akan ade penulis baru dalam blog ni..
penulis jemputan?
ermm lebih kurang macam tu lah..
Mr Star nama dia..
Incik Bintang..
kekekke chienta tak tahu apa yang dia nak tulis..
tapi silap2 chienta leh gaduh pasal entry dengan dia kat sini..
hehehhe gurau je..
incik bintang baru nak try2 jadi blogger..
so let him try ok...

mr blog jangan terkejut..
be nice to him ok..
so ..
jom kite tunggu ape entry pertama dari Inbcik Bintang!!!
ZassSSssss!!
 

Copyright © 2010 Chienta Hatiku